torsdag den 25. august 2011

Et besøg i Haven i Hune

I sidste weekend var jeg i Blokhus med familien og to af mine dejlige veninders familie, til sådan en hygsom og afslappet sommerhus-weekend. Det var super med god mad og godt selskab og ungerne hyggede sig dejligt i hinandens selskab.

Man kan jo ikke tage til Blokhus uden at besøge Anne Just' have, havde jeg proklarmeret allerede inden vi tog afsted. Som sagt så gjort, og hold da op en inspirationsklide, den er da bare så skøn den have. Jeg tog selvfølgelig en del billeder, som jeg vil vise nogen af her.

Dette er fra "Den gule have". Jeg er bare så vild med krukken som skulptur i springvandet.




Her kan lige skimtes noget af et drivhus, som bliver brugt til kaffestue af havens gæster. Anne Just har været virkelig god til at arbejde med højdeforskelle, så alle planter kommer til deres ret i bedet, både store og små. Dette element er også med til at give et huleagtigt præg, der får haven til at virke intim og hyggelig.












Her ses et af vandbassinerne, der er med til at give hendes have karakter, og sammen med de grønne hække får man oplevelsen af rum i haven. Man går simpelthen fra haverum til haverum, hvor hvert rum har dets egen indretning, tema og særpræg. Denne effekt er også med til at pirre ens nysgerighed, for hvad er der om næste hjørne?
Det er en helt fantastisk oplevelse, som må gentages, for nu har jeg jo set den hen på sensommeren, men hvordan ser den ud i midt på sommeren eller om foråret?!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar