fredag den 7. oktober 2011

Den gode sy-historie



Her har i den... Prinsessens ynglings kjole. Kjolen der gik fra "den-vil-jeg-ikke-have-på"-status og en hengemt tilværelse inde bagerst i klædeskabet til ynglings kjolen, som knapt når at komme ned fra tørrersnoren før den hænger på pigen. Og hvad der har initieret transformationen forbliver et mysterium... jeg aner simpelthen ikke hvordan det er sket! Og derfor kan det ikke gøres efter... en anden gang det skulle blive nødvendigt, SUK.
Noget andet jeg gerne vil vise jer, er nogle hjemmesko jeg har syet til Prinsessen. Jeg har taget udgangspunkt i det mønster Elsebeth Gynther har i sin bog "Børnetøj du selv kan sy 0-4 år" på hjemmesko. Jeg har dog lavet en del om på det, da Prinsessens fødder var en del større end det største snitmønster, plus at hun selv skulle kunne tage dem på, så derfor skulle de ikke lukkes med snørebånd. Jeg er selv ret stolt af resultatet...selvom Prinsessen i starten ikke ville have dem på, det til trods for at hun selv havde valgt stoffet de er syet i. Inddragelse i processen garanterer altså ikke for resultatets popularitet! Men fryser hun fødderne tilstrækkeligt, kan hun godt overtales til at putte fødderne i skoene.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar