tirsdag den 3. april 2012

Grene i vaser

Nu er mine japankvædegrene, som jeg tog ind for små tre uger siden, sprunget ud. Jeg elsker den røde koral farve blomsterne har. Billedet er taget tidlig morgen, så lyst er ikke fantasktisk, men man kan vist godt ane farven.
 
Jeg var faktisk i tvivl, om blosterne overhovedet ville springe, da jeg tog dem ind så tideligt som jeg gjorde... men jeg var jo ved at beskære buskene i haven og synes det var synd bare at smide alle grenene ud. Så jeg har flere vaser til at stå, med beskårede grene af forsekllige havebuske. Udover japankvæden har jeg også forsythia, dronningebusk og kornel. Den sidste kun for grenfarvens skyld, jeg er vild med den knaldrøde farve unge grene har om vinteren.
Prinsessen har også været ude og høste i haven. Valget faldt på de små hvide anemoner, som stå hist og pist i haven. Man kunne få den tanke, at de er selvsåede.

Jeg håber det bliver havevejr senere i dag, lige nu ser det godt nok lidt trist ud. Men i det mindste så blæser det ikke og det er da en start!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar