fredag den 11. maj 2012

En dejlig dag

Det er en dejlig dag...jo, jo, det stormer udenfor og ind imellem kommer der også en byge, men jeg har fri og det er en dejlig dag, fordi jeg har været ude at bruge penge på planter!

Der er noget særligt tilfredsstillende i at købe stauder og træer. Jeg tror at det er den varige egenskab ved dem, der får den gode følelse og smilet frem. Hver gang jeg ser planterne i haven vil jeg glædes og smile. Og de vil blot vokse sig størrer år for år, sammen med glæden...smukt.

 
Som lovet har jeg været ude for at tage billede af det espalierede pærertræ... hvor jeg til min skræk opdager, at træet ikke står midt mellem espalieholderne! Jeg har åbenbart ikke kunnet holde styr på træ, placering og hjælpende Prinsesse på samme tid :o/
Hm, jeg må have træet plantet om i løbet af weekenden, mit perfektionisktiske øje kan ikke klarer denne skævhed i symmetri!


Det bliver rigtig godt når træet vokser lidt til og fylder væggen ud! Jeg har forsøgt at sætte trådene efter hvor jeg på nuværende tidspunkt, kan se at der kommer sideskud på stammen...det spændende bliver så om jeg kan få skudene til at espaliere ud, uden at knække dem! Jeg har forsøgt mig med noget blødt opbindningsbånd, men jeg har også læst at klemmer skal kunne gører tricket!?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar