søndag den 12. maj 2013

En dejlig produktiv flyvefartsferie


Jeg har haft en skøn Kristihimmelfartsferie. Disse remedier har fulgt mig hele Pinsen i haven og jeg har sådan hygget mig!





Jeg har fået plantet alle de blomster og krydderurter jeg slæbte med hjem fra Billigblomst i sidste uge. Her de yndige blå anemoner... og så til den sølle sum af 15 kr., ja de hoppede altså helt selv ned i kurven!

Her er det Prinsessens "planteskole" på fortrappen. Jeg var ved at luge ud i det højbed der var hendes sidste år, som var sået til med etårige sommer blomster af alkens slags til at plukke af. Nogle af disse blomster har så nået at smide deres frø inden de er blevet plukket. De skulle jo luges op, da der skal være løg og gulerødder i det bed år, til Prinsessens store fortrydelse... det endte med at jeg måtte plante nogle af de grønne gevækster i nogle potter jeg havde, for de måtte ikke smides ud :)
Mæææn, jeg er heller ikke selv spor bedre!
Da vi skulle grave træer og løg op ved øst-terrassen inden ferien, gravede jeg denne rhododendron op. Den stod for meget i vejen for den nye del af terrassen og den er blevet vinderskæv af manglende lys. Jeg havde smidt den op i traileren, så den kunne komme med på fyldepladsen næste gang traileren skulle tømmes. Der havde den ligget et par dage, og var nu begyndt at blomstre...og så var det jeg tænkte, det er da også synd at smide den ud, for den blomster er jo smukke. Op i en krukke kom den! Hm... er der nogen der mangler en plante?
Måske jeg kan prakke den på svigermor, den kan jo godt beskæres, så den ikke er så skæv og ranglet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar