tirsdag den 7. maj 2013

Vi har bestilt anlægsgartner





Vi har de her kæmpe stubbe langs vores indkørsel... det har engang været majestætiske birketræer, men de var fældet længe før vi overtog huset, nu hænger vi så bare på stubbene!

Da vi har besluttet at sætte noget hegn op, står stubbene i vejen og derfor skal de nu fjernes... der er bestilt rodfræsning ved et lokalt anlægsfirma.

Og når nu Børge var ude og bese opgaven så kunne vi jo lige så godt få tilbud på...terrassen.

 Jeg har længe gået med tanken... den der terrasse får vi bare aldrig anlagt selv. Men jeg havde egentlig også opfattelsen af, at det var frygteligt dyrt at få en anlægsgartner til at gøre det.

Nu er beslutningen taget, der er indhentet tilbud fra det lokale anlægsfirma (prisen var ikke uoverkommelig), og de kommer i morgen! Det giver lige noget arbejde til os, for der er jo liiige et par planter og hundredetusinde løg der skal graves op og flyttes inden. For ikke at tale om de gamle møg tunge fortorvsfliser, som bare lå der fra en svunden tid.

Her er vi næsten færdige med at flytte planter.

Det bliver et så lækkert opholdssted når belægningen kommer på, der hvor der er bar jord.






 Det er vores morgen- og middagsterrasse som vender stik øst. Vi har ikke brugt den særligt meget, fordi den i første omgang var totalt overgroet af stedsegrønne buske og træer, at der altid var skygge der, og siden hen da vi fik fældet en masse, har den været så rodet og ufærdig, at man næsten blev i dårligt humør af at sidde der.

Nu glæder jeg mig rigtig meget til en sommer på denne terrasse. Der kommer selvfølgelig til at mangle lidt beplantning, vi skal blandt andet have noget klatre-væsen espalieret op af træhegnet, men hvad det skal være har jeg ikke lige besluttet. Fladen vender nemlig mod nord og det kan jo være lidt svært at finde en klatreplante der vil gro der, når den også skal blomstre lidt.

Jeg vender tilbage med billededokumentation af processens fremgang. Åhh, hvor jeg glæder mig !!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar