mandag den 24. juni 2013

Blomstrende buske I - weigela / klokkebusk

Jeg har jo en have der er anlagt i de tidlige 1970'er, hvor der var traditioner for store blomstrende buske og en masse stedsegrønne træ. Mange af træerne  har vi fældet, da de stod alt for tæt på huset til, at der kom lys ind ad vinduerne. Men buskene har jeg ikke gjort det store ved, andet at beskærer dem nødtøftigt, det første forår jeg havde haven. Her kommer første indlæg om blomstrende buske i min have.
Jeg har to eksemplarer af weigelia, som står og strutter af blomster lige nu, de blomstrer i det sene forår og forsommeren.
Her er det den karminrøde udgave, 'Bristol Ryby', der står ved indkørslen.
Den lille gule støvdrager ligner kneblen i en klokke og er så fin.


I baghaven ved siden af hønsehuset står denne brogetbladet weigelia. Jeg tror det er et lidt sølle eksemplar i forhold til størrelsen, da denikke er ret bred (men den har også hård konkurrence fra en jasmin der står ved siden af). Smuk er den og den lyser op der hvor den står med de hvide kanter på bladene.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar