mandag den 3. juni 2013

Nysgerrige hønsedamer

Jeg har nået en hel del i haven i dag, taget i betragtning at det bare er en helt almindelig arbejdsdag.
Der skulle muges ud inde ved hønsene for første gang, da der var ved at komme en odeur fra hønsegården. Og så har jeg læst mig frem til, at det er lettest at holde hønsegården ren hvis der er et godt lag grus i bunden.
Så hønsedamerne måtte ud af hønsegården og lukkes inde i deres løbegård, så jeg kunne komme til at kører grus ind... uden at de stak af, vel at mærke!
De damer var overordentlig nysgerrige på hvad jeg lavede inde i deres hønsegård, og stimlede sammen lige inden for hegnet for at kunne følge med i det hele :)
De er nu de sjoveste fugle jeg har stiftet bekendtskab med!

Nå, men det blev til tre trillebør fulde grus i hønsegården, som jeg møjsommeligt skrabede af vores indkørsel (læs hårdt arbejde og rygtræning). Så må tiden vise, om gruset gør hønsegården lettere at holde ren, så det var arbejdet værd.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar