torsdag den 8. august 2013

Jeg maler... igen

Jeg har brugt noget af min sommerferie på at male... træværk på hus og garage.

Du husker muligvis et indlæg i efteråret, noget om skifte garagens træfacade som manden min tog sig af og så skulle jeg male det fine nye træ... det er jeg så kommet til nu! Hvad er det man siger, bedre sent end aldrig :) Den devise gør sig vist gældende her.


Her er det garagens tagfacade der er blevet malet fint lysegrå. Udover at malingen beskytter træet mod solens stråler, så får malingen også garagen til at hænge bedre sammen med huset...sådan rent visuelt, når alt træværket fremstår med den samme farve.

Her er det badeværelsesvinduet jeg har haft ude og slibe, grunde og male på begge sidder, grå udvendigt hvidt indvendigt... hvor der var brunt før!!! Det samme gjaldt for vindueskarmen, slibe, grunde og male.

Det er sådan set ikke hårdt arbejde men for f... det tager lang tid, fordi grunder og maling skal tørre helt op inden man maler over og så skal det hele hærde til sidst. Jeg tror vi levede uden vindue i badeværelset i 5 dage, inden det var færdigt til at komme i igen... godt det var varme sommerdage!

Man kan lige skimte, over vinduet, at jeg ikke er kommet til at male udhænget på denne side af huset endnu... men det kommer nok... hvem ved, måske næste år :)












Ingen kommentarer:

Send en kommentar