torsdag den 1. august 2013

Opførsel af hegnsskur del III - taget kom hjem og på

Det går fremad med hegnsskuret, i sommer varmen. Det er ferie og vi skal også nyde at vi har fri, så det sker i adstadigt tempo.

Der er kommet  tag over hovedet og der er kommet et par vægge op. Det pynter og nu kan udenforstående også begynde at se konturerne!

Taget er sort bølgeeternit ligesom huset. Det syntes jeg var vigtigt, for at binde bygningerne bedre sammen. Der er også bølgeeternit på både vores tørreskur og på hønsehuset. Så selvom vi efterhånden for bygget os en betragtelig mængde små bygninger på grunde, så er der noget der binder det hele sammen.

Taget fandt jeg, efter en længere tids søgen på www.guloggratis.dk. Og grunden til at det tog tid, var at jeg ville have det gratis, eller til meget små penge, for hegnsskuret skal ikke koste det "vide ud af øjnene".

Jeg fandt det hos en landmand lige syd for Thisted, og det passede med at vi skulle på weekend i det nordjyske alligevel. Så var det bare at spænde traileren bagpå og slå et smut forbi landmanden.

Det er faktisk ret hyggeligt at komme rundt i det jysk på den måde. Man oplever noget landskab/by som man ikke havde set ellers og så seer man næsten altid noget nyt når man kommer rundt hos andre mennesker... nogle gange til inspiration :)

Jeg planlægger næsten altid mine "guloggratis"-ekspeditioner når jeg alligevel skal enten nord- eller sydpå for at besøge familie.

Det bliver så godt, når hegnsskuret er færdig... har jeg sagt det? Jamen, jeg glæder mig bare sådan til at flytte alt mit havegrej ind i det! Det bliver SÅ godt :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar