lørdag den 28. december 2013

Filtede hjemmesko

En anden gave jeg også har haft på pindene her i julen, er min brors fødselsdagsgave (den stakkel, han har fødselsdag lige efter jul og får næsten altid sine gaver "slået sammen", men ikke i år!).
Jeg har strikket og filtet to par hjemmesko til ham, som skal ud i hans sommerhus og bo.
Til venstre en herre-størrelse. Til højre en dame- størrelse.









Jeg glemmer nemlig ret tit, at få mine hjemmesko med ud i sommerhuset, når jeg er derude, og da der er ret fodkoldt i huset er noget på fødderne et must, det meste af året.

Hjemmeskoene er strikket i ren uld. Jeg fandt noget Fritids-garn på tilbud i en garnbutik i Ribe, så er de ikke så dyre at strikke, selvom der går 3 nøgler til per par. Det grønne og orange garn var noget jeg havde i rest. Jeg synes de er blevet ret fine. Og det bedste ved dem er jo, at de former sig efter foden så man mærker simpelthen ikke, at man har dem på!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar