mandag den 9. december 2013

Julepynt del I - uro'er

Jeg lovede i et tidligere indlæg, at jeg ville få taget et par billeder af mit julepynts-arvegods... og da solen har tittet lidt frem i dag, nåede jeg at fange nogle af de uro'er vi har til at hænge i vinduerne. Så her en lille kavalkade :)

Den her til venstre har vi fået af Olde (min mands Mormor).

De tre næste har vi fået af Farmor (min mands mor). Jeg tror næsten det er nogle, hun som ung har siddet og skåret ud... jeg må have spurgt hende.
Det er jo sjovest at have historien bag det fine pynt, det giver det liv og værdi.



Den hvide uro til venstre har vi tre af. De hænger ved siden af hinanden i de tre stuevinduer og pynter så smukt. Der er en lille sølvperle mellem hvert led (jeg har lige fanget mig selv i refleksionen i vinduet :) ).



Den runde her til venstre er et håndarbejde af Olde... den er kniplet (og en lille smule skrøbelig). Der hænger mange fine kniplede ting i Oldes hjem, så måske vi en gang er så heldige at arve mere fra hendes hånd.

















Ingen kommentarer:

Send en kommentar