søndag den 29. december 2013

Julepynt del II

Så har jeg, her på falderebet, fået taget billeder af noget af alt det andet julepynt vi har arvet. Vi har faktisk rigtig meget julepynt og det er langt fra alt vi har oppe hvert år... så ville vi få et jule-overdænget hjem. Men det pynt der har særlig betydning for os er altid at finde fremme. Her en lille billedkavalkade.
Den lille hvide engle er strikket, vist nok af min Mormor eller en i hendes familie. Kræmmerhuset er kniplet af Olde (min mands Mormor). Hjertet er hæklet, jeg kan desværre ikke huske af hvem, vi har flere af denne slags men i lidt forskellige mønstre.

Nisserne her til venstre er nogle jeg har arvet af min Mormor. Jeg tror det er af egen kreation.

Til højre er de "politisk korrekte" mørke nisser, som er kommet fra min mands mor. Jeg tror de er købt i 80'erne, men jeg skal lige have spurgt hende, om der er en historie bag dem :)
Nissen her til venstre, synes jeg er rigtig sød. Den fandt jeg i en genbrugsbutik til 3 kr. ! Det er Prinsessens, den lå i hendes pakkekalender en morgen :)

Nissen til højre er en jeg har arvet af min Farmor. Den er ikke gammel (som noget af det andet pynt), men et hyggeligt minde om hende.

Her udover har jeg et hav af gamle flotte (og skrøbelige) juletræskugler, som jeg har arvet fra min Mormor. Dem får jeg måske taget billeder af en anden dag og så skal i nok få dem at se også!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar