fredag den 31. januar 2014

Daglig motion er en vigtig ting

Og ja, i disse tider får jeg min daglige motion når jeg skal ud til hønsene og give dem vand. Nå, tænker du nok, kan det virkelig betegnes som motion?
Og der til må jeg svare: JA. Det kan det, når man skal forcere en snebunke der er højre end hønsehuset for at komme der om!

Selv sagt gider hønsene ikke være ude i dette vejr, selvom jeg troligt holder hønsestigen og noget af hønsegården fri for sne. Jeg tror alt det der fygeri får sneen til at krybe ind mellem deres fjer... og det tænker jeg ikke er særligt rart.

Jeg har sat både vand og foder ind i deres nathus, så de stakkels damer ikke behøver at bevæge sig ud efter det :)

Sneen må for min (og hønsenes) skyld gerne tø, når der nu er plusgrader i sigte i næste uge!

Jeg må hellere komme ud og få skovlet postkassen fri, inden postbuddet kommer... ellers gider han jo ikke aflevere posten... forståeligt nok!

2 kommentarer:

  1. Sikke en masse sne I fik! Her i Nordsjælland var det kun ganske lidt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi fik en del sne. Men lang hovedparten af sneen i bunken kommer ude fra marken lige på den anden side af vores hæk mod øst. Med denne fæle østenvind er det føget ind i haven og har lagt sig til rette i læ bag hækken og skabt denne 2 meter (minimum) høje snedrive!

      Slet