tirsdag den 7. januar 2014

Genbrug er en dejlig ting

Jeg var i Ikea i går, efter småting vi manglede... der var som altid mange mennesker, hvilket er en af grundene til at jeg samler sammen, før jeg kører der ud. Vi skulle have gardinstænger, drikkeglas og skuffegreb... ja tænk sig, Prinsessen løb Nytårsaften ind i et af grebene på vores skuffedarium under fjernsynet, så det knækkede af! (Hun må virkelig have haft fart på :) Heldigvis er hun ikke så ømskindet hvad sådan noget angår, så det var bare op og videre i legen!)

Nå, men da jeg stod der og skulle have drikkeglas, havde de selvfølgelig ikke længere dem vi har stående i køkkenskabet... så hvad skulle jeg så vælge? Vi havde netop valgt de glas (i sin tid) fordi de kan stables og hvis jeg købte nogen andre, så ville den fidus jo være væk... ellers skulle jeg kasserer dem i køkkenskabet hjemme og købe flere nye, som så ville kunne stables, hmmm. Det hujede jo ikke mit anti-forbrugs-gen at skulle smide noget væk, som ikke fejler noget, så jeg gik fra Ikea uden drikkeglas!

I dag har jeg så været i genbrugsbutikken... jeg har et par stykker jeg frekventerer med mellemrum. Og se, der fandt jeg tre drikkeglas af den type Ikea-glas som vi allerede har i køkkenskabet! Godt nok kostede i 5 kr. stykket (altså nok dyre end de har kostet fra nye), da de nye jeg kiggede på i Ikea i går kun kostede 4 kr. stykket! Tilgengæld har jeg god samvittighed... jeg har ikke smidt noget der kan bruges ud, jeg har fået glas der kan stables og jeg har støttet en god sag, nemlig genbrugsbutikken :)

Er det bare mig der er småtosset eller har du også et anti-forbrugs-gen der for dig til at gå i genbrugsforretninger?

Udover glassene fandt jeg også et par andre ting, som kom med hjem. Blandt andet disse to stykker stof, til den sølle sum af 10 kr. stykket. Jeg tror det til venstre bliver til en sommerdug og det til højre skal måske bruges til en skjortebluse til mig... det har en blank lidt skinnende overflade.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar