fredag den 10. januar 2014

Tegn på forår og opdatering på strikkeprojekt

Jeg har lige været ude ved hønsene og muge ud, fodre og snakke med dem... og   ved du hvad jeg fandt, ja udover ét æg i deres redekasse, så fandt jeg erantis der var sprunget ud i hønsegården! Er det ikke vildt, det har ikke været vinter endnu og nu er foråret på vej med den første blomster-tegn!! Jeg skal dog ikke kunne sige om hønsene har ligget og ruget på løgene, og de så er kommet før op, meen det er stadig et tegn på at det går den rette vej med store skridt. Jeg fik oven i købet et lille sol-strejf i udmugningsarbejdet, og det er jo stort i det ellers gråt-på-gråt vejr, vi holder os for tiden :)
Det jeg egentlig ville skrive om, er mit fallerede strikkeprojekt. Du husker muligvis min optimistiske start for en uges tid siden? Hmm ja, den vendte bradt... nu har jeg strikket det første nøgle op, og jeg er bare ikke tilfreds med resultatet :(

Jeg synes fortsat det er ujævnt og muligvis også for "stift"... hvilket tyder på, at jeg skal en pind størrelse højere op. Men det har jeg prøvet, og det bliver for slasket og hullet til en større stykke strik, som en cardigan jo er.

Jeg må i tænkeboksen igen... mit umiddelbar gæt på en løsning, er at strikke en tråd af et eller andet med hør-garnet og så på en større pind. Jeg har bare ikke lige noget garn der passer i kvaliteten... jeg tænker måske en tråd silke? Hmm, jeg må nok forbi Hr. Weller i garnudsalg.dk og se hvad han kan byde på!

Nå, men i ren frustration over at mit projekt ikke lykkedes, og for at komme af med min destruktive følelse, gav jeg mig til at trevle en af Prinsessens kjoler op!
Den har set sådan her ud (link til ravelry) og kjolen var et rigtig vellykket projekt... i min optik. Men Prinsessen gad bare ikke at gå med den fine strikkede kjole! Og så er det jo, at jeg synes, at det er spild af garn.

Kjolen var strikket i ren alpaca og derfor et ret dyrt projekt... så genbruges skulle garnet og til noget som bliver brugt!

Men hold da fast, det tog lang tid at trevle op... havde jeg vidst det inden jeg startede, var jeg nok ikke gået i gang med det! Nå, nu er det gjort... og der er lavet strikkeprøve, og der er udvalgt et nyt projekt til garnet. Så nu må vi se hvordan det går. Den evige strikke-optimist...i hvert fald i startfasen af et nyt projekt :)








Ingen kommentarer:

Send en kommentar