onsdag den 19. februar 2014

Der er noget i luften

Jeg blev vækket af fuglekvidder her til morgen. Ja, vi sover da godt nok med vinduet på klem, men det var sådan nogle ret så insisterende fløjt... helt forårsagtigt.

Jeg kan nu se, at vores lille flok af skovspurve er vendt "hjem" fra deres vinterresidens, de sidder i tagrenden og kvidre løs. Så det var nok de skyldige der vækkede mig i morges! Men deres ankomst til matriklen, siger mig at foråret er på vej, sådan rigtigt... for skovspurvene plejer ikke at tage fejl af årstiden, er min erfaring!

Jeg må have fundet forspiringsbakkerne frem, for nu skal der sås frø til afgrøderne i køkkenhaven :)

Da jeg var ude og give hønsedamerne foder, synes jeg også de skulle ha' lov at mærke foråret, så jeg har ladet dem traske rundt på græsplænen. Så kan de selv høste noget grøntfoder.

De ser ud til at være glade for den løsning :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar