onsdag den 12. februar 2014

Istandsættelse fortsat

Vi er kommet rigtig langt med Prinsessens værelse... synes jeg. Faktisk så langt at manden min er begyndt at snakke om, om vi kan nå at skifte vinduet på værelset før Prinsessen skal flytte der ind!
Tjaa-joo, altså....tror jeg mit svar var :) Det kunne jo være dejligt at få skiftet vinduet. Det er det sidste vindue af de store, der er tilbage fra huset blev bygget (de andre skiftede vi for et par år siden), så det er gammelt og repræsentere en kuldebro. Men der er jo lige det "aber-der-bi", at vi jo ikke har et vindue at sætte i... endnu, det skal jeg jo først have fundet på www.guloggratis.dk! Og så er det jo lige det der med årstiden... jeg vil ikke lige frem påstå, at det er vinduesskiftnings-ideelt her om vinteren, med mulighed for sne i sigte!!
Her får du lige et billede af værelset fra samme hjørne som det her, så er der et sammenligningsgrundlag, der er til at tage og føle på! Du kan lige skimte lidt af det omtalte vindue... kønt er det jo heller ikke.
(Men se lige, der er solskin på væggen! Hvor er det skønt at se, selvom solen garanteret kun er på fransk visit!)

I går fik vi tapetseret. Og ja, det er vi, for jeg stod for at rulle klister på væggene, mens manden min stod for tapetet... et glimrende samarbejde, der betød, at vi var færdige efter et par timer :)

Det er med vilje, at vi ikke har tapetseret helt ud til og under vinduet, for det arbejde ville vi så skulle lave om, når vi skifter vinduet. Så indtil det sker, må væggen der stå rå.

I mens tapetklisteret tørrede, tog vi en tur rundt til tæppeforretninger i området, for at kigge på væg-til-væg tæppe til begge børneværelser. Der er godt nok ikke tæppe på Prinsessens nuværende værelse... noget jeg insisterede på der ikke skulle være, vist mest på grund af min allergi overfor støvmider, end af mere praktiske hensyn. Men nu efter at have haft bart trægulv derinde et par år, kan jeg godt se fordele i at have tæppe på... det er bare mere behageligt at ligge og lege på, så nu bliver det sådan!
Og vi fandt faktisk noget tæppe, som vi begge kunne accepterer... manden min gik efter kriterier som blødt og slidstærkt og jeg gik efter kriterier som naturprodukt og indeklima mærket. Og så var tæppet oven i købet på tilbud... vi klager ikke :)

Da vi kom hjem fra tæppe-indkøb, gik manden min i gang med den første omgang maling af værelset. Så i dag, står den på anden og tredje lag maling af værelset for mandens vedkommende... for mig, tjaa, jeg skal på www.guloggratis.dk og finde et vindue!

Tænk sig, jeg tror vi når alt det der står på vores to-do-liste, som vi lavede for weekenden og de tre dage hvor manden min har haft fri til istandsættelse... det troede jeg ikke helt på, at vi kunne! Det er dejligt at blive positivt overrasket :)

2 kommentarer:

  1. guloggratis er en rigtig god opfindelse - dejligt at I når alt det, der står på jeres to-do-liste!

    SvarSlet
  2. Jeg tror vist at dba.dk er mere brugt på Sjælland end guloggratis... det er vist mere end jyde-ting :)
    Ja, det bedste ved to-do-lister er næsten de flueben man får lov at sætte. Men følelsen af "endt" arbejde er nu også rigtig rar!

    SvarSlet