søndag den 23. februar 2014

Så gik den weekend!

Weekenden er allerede forbi, den er forsvundet som sand mellem mine hænder. Og jeg synes ikke, jeg har fået udrettet noget! Kender du det?

Selvfølgelig har vi lavet noget... Lørdag formiddag mødtes vi med min bror i hans sommerhus til morgenkaffe og friskbagte boller, der duftede skønt af hjemmebag i bilen på vej derud. Vi skulle aflevere et vindue, som jeg havde hentet for ham. Om eftermiddagen var Prinsessen og manden min i biografen og se Disneys stor satsning Frost (jeg kan godt afsløre, at den var et hit, har nu hørt titelsangen fra filmen en del gange allerede). Søndag har manden min malet flere lister til Prinsessens kommende værelse... Ja, og så i den mere trivielle afdeling hører jo tøjvask, rengøring og afrimning af fryseren, som det også er blevet til. Det sidste startede jeg på selv, men måtte kapitulere halvvejs og overlade projektet til manden... det blev for hårdt for rygge og bækken med alt det bøjen og stående foran fryseren!

Men ud af trivialiteter kommer der heldigvis også noget godt... i dette tilfælde syltetøj. For jeg kunne ikke finde midlertidig opbevaringsplads til alle mine bær, mens fryseren blev afrimet... hvilket jo betød, at jeg blev nødt til at lave noget af dem :)

Så det er blevet til tre store glas alliancesyltetøj med jordbær, ribs, solbær, lidt brombær og blåbær. Og fire små glas med Skovriddergårdens kirsebærsyltetøj med rom. Den sidst nævnte har jeg ikke prøvet at lave før, så den er jeg spændt på at smage på en bolle, lige om lidt.
Alt i alt blev fryseren lettet for et par kilo bær (udover rimen, selvfølgelig)... Og i tilgift, så har jeg jo fået et overblik over hvad der er i fryseren og en vis orden på indholdet... Det er ikke at kimse ad!

Så nu hvor jeg tænker over det, så har vi da fået lidt fra hånden i weekenden :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar