fredag den 14. februar 2014

Stropkjole til Prinsessen

I går blev jeg færdig med en kjole til Prinsessen. Jeg har syet den efter et mønster af Carole Favero, fra bogen "Sy til piger 2-6 år". Der er faktisk mange søde snit i den bog, desværre er det jo ved at være sidste udkald i forhold til størrelsen til Prinsessen, da hun jo faktisk allerede er oppe og bruge str. 7 år.

Kjolen har været mere end en uge undervejs, hvilket mest skyldes istandsættelsesprojektet og sygdom... meen, jeg må nu også indrømme at læggene i kjolen har drillet lidt. Jeg er uforbederlig perfektionist, så de forbistrede læg skulle jo sidde med lige stor afstand hele vejen rundt og de skulle jo også mødes pænt på midten... jeg kan vist godt afslører at jeg syede dem om mere end én gang!

Nå, men smuk er den blevet, synes jeg, og udelukkende syet i stof fra lageret... det ka' vi li' :)

Da Prinsessen så skulle vælge knapper til den (den knappes bag på med to knapper i bærestykket), faldt hun jo pladask i kagedåsen hvor jeg har min samling af genbrugs-knapper... Og her fandt hun jo selvfølgelig flere knapper, som jo bare skulle på hendes kjole.







Vi indgik et kompromis. Jeg valgte knapper til lukningen bagpå og hun fik lov til at vælge nogle knapper der kan pynte foran på bærestykket... Måske det kan højne sandsynligheden for at kjolen bliver brugt!?

Knapperne til pynt er ikke syet på endnu. Jeg tænker, at jeg lige skal konsultere Prinsessen om den helt rigtige placering af dem. Ellers er der jo nok en vis sandsynlighed for at jeg kommer til at flyttet dem, sååå...

Det er helt klart en af de bedre kjoler, jeg har syet... så det er måske ikke sidste gang at jeg kaster mig over et mønster fra den bog (og så fifler lidt med størrelsen). Men det varer nok liiige et par dage før jeg kaster mig over læg igen :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar