lørdag den 26. april 2014

En halv time i haven

Det er ikke meget tid der bliver til haven med sådan en bette størrelse i huset.
I går fik jeg ½ time ude, som jeg brugte på at binde farvede bånd om mine tulipaner.

Jeg har de gammeldags "kuffert"-tulipaner (Darwin-tulipan) i gule og røde spredt rundt i haven. Jeg vil gerne prøve at samle dem lidt, og gerne afstemt efter farve... så derfor var jeg nødt til at sætte farvet bånd på dem, så jeg kan se hvilken farve de har, også efter kronbladene er faldet af :)

Darwin-tulipanerne er måske ikke så spændende, men til gengæld så holder de år for år, fordi de er i stand til at producere sideløg... det er de nyere spraglede sorter ikke, så dem har man kun glæde af et par sæsoner og så skal man ud at købe nye igen! Det synes jeg er spild af penge, så jeg holder mig til de gammeldags sorter med mindre pang-effekt.

I dag har vejret også været skønt, men den eneste udendørsaktivitet det er blevet til er frokost på terrassen, hvilket var rigtig skønt og vores første måltid ude i år :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar