torsdag den 17. april 2014

Forår er lig med forspiring

Så er forspiringen sat i gang i vindueskarmen.
Vi starter i det små, for jeg vil være sikker på at jeg kan følge med i forhold til vanding og udplantning... Så indtil videre er der sat salat, tomat og bladbede (forrest i billedet).

Bagerst står der nogle større spirer af peberfrugt og mandariner! Det er kerner indsamlet af Prinsessen fra hendes madpakker... opbevaret omhyggeligt i hendes lommer en hel dag i børnehaven og så plantet ud, når vi er kommet hjem :)
Jeg er spændt på at se resultatet af hendes anstrengelser.

Der bliver nok fuldt hus i spirebakken i løbet af april og maj, for jeg har masser af frø at tage af, især blomsterfrø og det er jo ikke så vigtigt hvornår de lige bliver sat i gang og plantet ud... får de ikke blomster i år, så får de det næste år, det tager jeg ikke så tungt.

Spirebakken i vindueskarmen er for mig det bedste tegn på forår, her på matriklen!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar