torsdag den 28. august 2014

En våd dag i hønsegården

Har du nogensinde set våde høns? Nej, vel... jeg kan afslører at de ser ynkelige ud! Mere ynkelig en fluffy kat, der er blevet driv våd. Og hvorfor ved jeg det? Jo, ser du, Prinsessen syntes åbenbart at hønsene var beskidte og trængte til bad... så hun puttede dem i hendes udendørs soppebassin, som var fyldt af regnvand :(

Det er meget synd for hønsene og så vidt jeg er orienteret noget de kan blive syge af (og derfor potentielt dø), så jeg havde en alvors snak med Prinsessen! Hun så meget brødebetynget ud, men hun vidste nok ikke bedre, end at høns også skulle i bad.
Hmm, men hvad gør man så med dyng våde høns, som går og ryster fordi de fryser. Tjaaa, jeg puttede dem i vaskebaljen og en for en blev de føntørret. De fandt sig troligt i det...heller ikke at de havde andet valg. De sad blot muse stille og lod sig tørrer :)

Her er så tre føntørrede høns. Du kan måske ikke se den store forskel, men de er altså noget mere forpjuskede end de plejer. Og så er de ikke så kække heller...de ligesom sniger sig slags væggen og dukker sig.

Nå, jeg håber at de kommer sig... at de ikke bliver syge. Og at vi så får vores stolte, velfriserede hønsedamer igen, når de lige har fået styr på spadserdragten!!!

Måske jeg har en guldrandet fremtid som hønsefrisør foran mig :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar