lørdag den 20. september 2014

Man skal vælge sine projekter med omtanke

Jeg har været ved at reparere Prinsessens dyne. Kantbåndet var meget slidt og hullet flere steder. Dynen er også gammel, for jeg har haft den med hjemmefra, da jeg i sin tid flyttede fra reden!
Så man kunne måske agitere for, at dynen kunne afskrives... men jeg har bare svært ved at smide ting ud, som i bund og grund ikke fejler noget. Dynen skulle jo bare have et nyt kantbånd og så var den fin igen.

Hvad jeg nok ikke lige havde overvejet er jo, at der går rimelig meget kantbånd til sådan en dyne...sådan omtrent 7 meter af den berede slags. Og det var ikke lige noget jeg lå inde med.

Så var der kun én vej frem, nemlig at lave det selv :) Jeg fandet et lagen i gemmerne, som jeg har købt ved genbrug på et tidspunkt, som lige egnede sig til formålet... og så frem med saks, linial, skråbåndsbøjer og strygejern :)
Jojo, jeg har skam sagerne til det meste. Men ved gud, det her projekt kom til at tage lang tid!

Et er at producere så mange meter skråbånd, noget andet er så at sy det på noget så uhåndterligt, som en dyne. Jeg bandede vist mere end en enkelt gang...og kom undervejs i tvivl om, om resultatet ville så mål med indsatsen.

Men se lige hvor fint resultatet er blevet...og jo, det tog laaang tid, men den har jeg jo oceaner af når jeg er på barsel (som om!!).

Nå, men det vigtigst er, at Prinsessen blev glad for hendes fint reparerede dyne. Og så blev jeg også fri for en tur i Jysk efter en ny :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar