lørdag den 4. oktober 2014

En arbejdsdag med sol på

Jeg har været ude hele dagen i dag, sammen med Onkel Kian. Jeg har nemlig fået anden del af min fødselsdagsgave fra ham (den første del fik jeg her). Og vi havde utrolig dejligt vejr at arbejde i!

Vi har været igang med tredje etape af staudebedet på syd siden af huset. Denne etape omfattede anlæggelse af en gangbro fra terrassendøren og hen langs huset, forbi mit espallierede pæretræ.

Der har på denne strækning været lagt trædefliser, men de var forsvundet i ukrudt og beplantning og stykket var i det hele taget ret så ufremkommeligt... hvilket ikke er holdbart, da jeg jo skal ind til pæretræet med jævn mellemrum i vækstsæsonnen og espalliere det. Så noget skulle gøres.

Sidste gang Onkel Kian var her, fik vi ryddet denne del af staudebedet for mahonie og andet uønsket vækst, og beskåret en taks, som var blevet alt for omfangsrig. Så der var faktisk fri bane til, at vi bare kunne gå i gang med etablerinegen af gangbroen i dag.

Men derfor tager den slags arbejde nu alligevel en del tid. For alt skal jo måles op og vattes af, flere gange og dobbelt tjekkes. For det vil bare være SÅ surt, hvis man har lavet en fejl og gangbroen kommer til at hælde eller være ujævn!
Så det tog i omegnen af 7 timer at få de 4 meter bro etableret! Men resultatet er også blevet super flot synes jeg :)

Der mangler stadig lidt arbejde med bedet. Der skal blandet andet lægge barkflis oven på den ukrudtdug vi har lagt ud under gangbroen, så dugen bliver holdt på plads og sikre at der ikke kommer ukrudt op mellem brædderne. Og så skal der jo plantes nogle stauder i det bare stykke jord ved siden af gangbroen og mellem de tre store busker der fylder det meste af bedet.

Jeg har dog ikke helt besluttet hvilke stauder det skal være...så jeg tænker, at de nok ikke kommer i jorden før til foråret. Så har jeg vinteren til at gå og overveje hvilke stauder der egener sig bedst til denne placering :)

Det er skønt at få lavet sådan et projekt, som jeg har gået og tænkt på / drømt om i nogen tid. Der skeer altid en masse når Onkel Kian er med til en arbejdsdag :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar