søndag den 1. marts 2015

Gaven faldt i god jord

Så kan jeg løfte sløret for alt hemmelighedskræmmeriet, for nu har manden min fået sin gave :) En indramning af et af Prinsessens billeder!
Prinsessens har lavet dette kunstværk på en tur til AROS med børnehaven...for cirka 1 år siden. Og så har billedet levet en hensynet tilværelse på toppen af en reol, fordi jeg ikke har kunnet bestemme mig for den bedste måde at indramme det på!

Det er en flamingoplade billedet er malet på, hvilket gør det noget skrøbeligt. Og så er der alle de her palietter...de er sat fast med tegnestifter ned i flamingoen, men de hang ikke så godt fast, så man kunne ikke vende billedet på hovedet! Så hvordan indrammer man lige, så!!?

Enden blev at jeg gik ned til en prof med billedet. Og jeg blev sendt i Aart de Vos for at finde en løsning på de løse pailetter...der henne blev der af tre medarbejder eninghed om at palietter og tegnestifter skulle limes fast med en speciallim, som hverken ætsede flamingopladen eller rustede tegnesifterne!!!

Og så var det at jeg endte på café, for over frokosten at lime hver enkelt paliet/tegnestift fast med lim. Jeg kan godt afslører at det tog en rum tid...da Prinsessen er glad for palietter og ikke havde sparet på dem i billedet :) Hvorefter jeg kunne aflevere det hos Lyrum Rammer til indramning, hvor der var virkelig kvalificeret rådgivning udfra billedet og mine ønsker.

Flot er det blevet og manden min blev glad for gaven. Og vi har nu taget fint vare på et Prinsesse-kunstværk.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar