søndag den 8. marts 2015

Sol og forårsfornemmelser i haven

Sikke dog et vidunderligt vejr det har været i dag :) Vi har været ude at gå, ungerne og jeg, mens manden min larmede der hjemme i huset...med de sidste detaljer til genveks-anlæget. Ikke nogen lang tur, bare lige rundt i nabolaget.

Det myldrer op med forårsblomster alle vegne. Prøv lige at se dette tæppe af erantis. Er de ikke skønne!

Der er da flere steder i min have hvor sådan et kunne være flot :)

I det kvarter vi bor i er de fleste villaer fra 70érne... hvilket haverne jo også er. Det kan man godt se, forstået på den måde, at det er meget de samme træ og buske der står i dem.


Mange af dem er også frygteligt velplejede (selv på denne årstid)! Dette tilskriver jeg det faktum at det er et sølvbryllupskvarter vi bor i...folk med masser af tid til at gå og nusse i haven (og jeg er da overhovedet ikke misundelig!).

Tjek lige denne indkørsel her med tilhørende krokus-allé. Eller her oven over, hvor der er plantet krokus i klumper med en halv meters afstand, hele vejen langs stensætningen ud til gaden.


 Da vi kom hjem, blev der også lidt tid i haven. Vi fik flyttet nogle krokus, som er vokset ud i græsplænen, til andre.

Men det ser da lidt sølle ud med sådan en enklet dusk eller to, som de står der og råber til hinanden, når man sammenligner med de andres tilplantede haver :)
Det var rigtig dejligt at være ude. Jeg glæder mig helt utroligt meget til, at der bliver mere udetid...også med ungerne. Og at vi ikke skal pakkes så meget ind, for at kunne holde varmen!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar