torsdag den 30. april 2015

Barselsvisit

Jeg har været på barselsvisit hos min veninde og se hendes dejlige dreng, Frederik. Med til sådan et visit hører en gave og her har jeg haft gang i strikkepindene, for at strikke småt :)

Denne her sweater er en improviseret sag, med udgangspunkt i en "Lene Holme Samsøe"-opskrift.

Den er blevet vældig god, hvis jeg selv skal sige det. Garnet er rent uld og super lækkert i både kvalitet og farve. Det er naturligvis købt ved Garnudsalg .

Størrelsen er en 3 måneder i breden og 6 måneder i længden, sådan cirka, da min veninde leverer lange smalle drenge :)

Vesten her er også en "Lene Holme samsøe"-opskrift, eller startede i hvert fald som det. Og gud hvor har jeg strikket den om mange gange!

Da vesten var færdig 1. gang var den for kort i både ærmegab og selve kroppen. Og så brød jeg mig heller ikke om stropperne, som i den originale version er meget smallere og med knapper på begge skuldre.

Så om igen, pille pille op og strikke forfra.... Det tog lige et par forsøg at få mønster og de reviderede ærmgab til at passe sammen...Og så var der ikke garn nok, da det var rester jeg strikkede af :(

Så er gode råd dyrer. Jeg prøvede at strikke en 3. farve ind, men det så helt forkert ud, da det jo kun var i toppen den var. Men heldigvis var der en af tøserne i min strikkeklub der lå inde med lige præcis den farve jeg manglede :) Så vesten blev færdig og udgik strikkekurvens sorte hul!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar