torsdag den 6. august 2015

Omforandring af sandaler

Så har jeg endnu engang været ved at lege skomager (sidste gang kan du læse om her). Denne gang er det Hikkeprinsens sandaler der har været under behandling.

Jeg har købt disse fine fodformede sandaler til Hikkeprinsen i forsommeren... som par nr. 2, da jeg vidste at han ville vokse ud af par nr. 1 inden sommeren var gået.

Da jeg købte dem passede de fint, bort set fra at de jo var for lange...Men nu kan Hikkeprinsen bare ikke passe de fine fodformede sandaler, fordi hans fødder er for bredde!!
Da jeg købte sandalerne, havde jeg ikke lige kalkuleret med at hans fod ikke kun vokser i længden, men også i breden :(
Æv osse, tænkte jeg, fodformede min bare r...

Noget må gøres...og så klippede jeg sandalernes rem op, der hvor de var for små!

Lavede huller med en hultang, i hver side af rem og midterstroppen. Og syede hele molevitten sammen på ny. Det gav 1 cm ekstra i breden.


Nu har Hikkeprinsen sandaler der passer!
Og jo, det kan da godt ses, at jeg har syet i dem... Men jeg synes ikke det skæmmer og det vigtigste er, at de nu bliver brugt :)

Og da det tog mig 4 billeder at få fotograferet sandalerne på barnet, er der nok ikke nogen der lægger mærke til det, med den fart Hikkeprinsen har på!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar