lørdag den 19. december 2015

Makeover af soveværelset

Og så startede juleferien og hyggen, eller... Nåh, ja tid til istandsættelsesprojekter! Ungerne er sendt på juleferie hos bedsteforældrene og det efterlader os med tid til lidt større projekter.

Så nu er tiden inde til en soveværelses-makeover... Værelset som vi hele tiden har nedprioriteret, fordi vi jo bare sover der.

Dag 1: Først blev væggene strippet...her manden min i gang med spatel og knofedt.


Hver gang vi har strippet et rum for tapet, er vi stødt på gamle mønstrede tapeter...cirka tre forskellige lag. Her er det inderste i soveværelset, jeg tror faktisk, at det var håndmalet :)





Dag 2: Så er vi begyndt at sætte nyt tapet op. Hvis det skal gøres helt efter bogen så starter man omkring vinduet og arbejder sig rundt i hver side mod døren. Men da manden min var nødt til at sandspartle i vindueslysningen for at få den plan, kunne vi ikke sætte tapet op der, førend spartlen var tør.


Jeg har ikke fået taget billede på 3. dagen, men det var altså her jeg malede hele værelset: fodpaneler, vægge, loftet og fodpanelerne en gang til.
Jeg var først færdig over midnat!

Dag 4: I dag har den stået på rengøring. Det gyselige tæppe er pillet af gulvet (tænk det har vi levet med i 5 år!!) og der er blevet skuret og skrubbet.

Nu er soveværelset stort set indflytningsklaret. Der er lige et par stikkontakter der skal skiftes og så skal sengene selvfølgelig på plads!

Det er blevet vildt godt og jeg glæder mig til at tage det i brug, når lige malerdunsten er dampet af :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar