lørdag den 27. februar 2016

Der er liv i haven


Der er liv i haven...ja, jeg kan altid komme lidt i tvivl her i slutningen af vinteren! Så er det så dejligt at se, at haven er ved at vågne af sin vintersøvn og sender grønne spirer op af jorden :)

De første der viser sig hos mig er jo erantis. Jeg elsker deres knald gule hoveder, der altid for mig til at smile.

Erantis er skarpt forfulgt af vintergækkerne, som er Prinsessens yndlingsblomst her om foråret. Hun elsker at plukke små buketter til alle de små vaser...som jeg efterhånden har skaffet til formålet :)

Efter vintergækkerne er det ikke helt fast hvem der så viser sig i min have. I år er det de gule krokus som kom først. De er nu også skønne og krokus kan jo fåes i mange farvevarianter.

Sidste år gik "3. pladsen" til dorothealiljen, men i år er den ikke så langt fremme. Der kommer nok til at gå et par uger endnu inden den er i blomst.

Jeg synes det er spændende hvert år at følge med i havens opvågning, på mine morgenture ud til hønsene.
Og så begynde det virkelig at krible i fingrene for at komme i gang med den nye havesæson :)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar