søndag den 11. oktober 2015

Baby på budget - del 2 brugt tøj til baby

En måde at spare rigtig mange penge på tøjbudgettet, er at købe tøjet brugt til babyen. I den forbindelse er der to veje at gå; enten til de lokale genbrugsbutikker eller internettet. Jeg bruger i vid udstrækning begge dele.

Min lokale genbrug kører med konceptet i bærepose børnetøj for 20 kr. og der har jeg flere gang været heldig at finde meget godt. Som f.eks. da jeg lige havde vøret til scaning med Hikkeprinsen og fået at vide at det blev en dreng og vi dermed skulle ud og ha' alt tøj til ungen, som jeg skrev om i dette indlæg.

På nettet er der mange sider at ty til, f.eks. guloggratis og DBA. Herudover er der mange grupper på Facebook hvor man kan bytte, sælge og købe børnetøj og ting. De er ofte lokale, så søg på dit postnummer eller by, så kommer der helt sikkert noget frem.
I de større byer er det også blevet muligt at bruge apps, til at lokalisere det man lige står og mangler, så tæt på en selv så muligt. Jeg kender Reshopper, men der er muligvis også andre.

Det kan altid bedst betale sig, at købe blandt tøj...altså større mængder tøj på én gang til én pris, i stedet for at købe det enkletvist eller 2-3 stykker tøj her og 5 stykker tøj der.

Nå du så har købt en masse tøj, så kan det være at noget af det er nussset eller måske lidt plettet, og så er det en mulighed at farve det med en mørker farve. Det har jeg haft sjov med flere gange, hvilket der er kommet følgende indlæg ud af.



Eller hvis man kan sy, kan man jo vælge at kamuflere eventuelle pletter (eller bare pifte tøjet lidt op fordi man synes det er for kedeligt!) med applikationer, som her.

Mulighederne for at sætte sit eget præg på tøjet er mange :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar